HOE LANG HANGT MIJN KLEDING

Kleding die door de selectie is gekomen hangt gemiddeld 10 tot 12 weken in de winkel. Het wordt 8 weken voor de volledige prijs aangeboden. Is het dan nog niet verkocht, dan gaat het nog een paar weken in de opruiming. Is het dan nog niet verkocht dan gaat het naar 1 van onze goede doelen. Mocht je hier niet mee akkoord gaan, dan geef je dit bij het inbrengen aan. De kleding moet dan op eigen initiatief, voor het einde van de 10 weken, zelf uit de rekken gezocht worden zodat wij ze uit kunnen boeken. Hiervoor ontvang je 9 weken na het begin van de verkooptermijn een mail van ons, die je op het verstrijken van de verkooptermijn attendeert. Haal je het binnen de gestelde termijn niet op dan gaat de niet verkochte kleding, zonder tegenbericht, naar een goed doel.

OPGEBOUWD TEGOED

Zodra wij uw kleding verkocht hebben, bouwt u een tegoed bij ons op. U kunt hier altijd naar informeren aan de hand van het aan u verstrekte klantnummer. U kunt dit tegoed in contanten uitbetaald krijgen of er gekochte kleding mee betalen. Tegoeden die een half jaar na verkoop niet zijn opgehaald komen automatisch te vervallen.

INBRENG

Kleding kunt u zonder afspraak van maandag t/m vrijdag tijdens onze openingstijden inbrengen. Op zaterdag alleen op afspraak.
Inbreng zomerkleding: van januari t/m mei
Inbreng winterkleding: van juli t/m november
Geen inbreng: juni en december

AANBIEDEN VAN KLEDING

Wij nemen alleen merkkleding in, die schoon, heel en eigentijds is. De door u aangeboden kleding dient recentelijk te zijn gewassen, zo nodig gestreken, zonder vlekken en zichtbare stoppages. U biedt het aan in een tas voorzien van uw naam en indien mogelijk uw klantnummer. Gebruik hiervoor GEEN vuilniszakken. Onder merkkleding verstaan wij kleding in het midden en hogere segment, dus geen Zeeman, C&A, Wibra, Takko, Vögele etc. (van bijv. Hema, Tuunte, H&M, Only, Vero Moda en Zara nemen wij alleen de mooiere items aan en maar 1 of 2 stuks per klant) Schoenen en laarzen alleen in nieuw staat. Schoenzolen moeten schoon zijn. Geen ondergoed en sokken.

RETOUR

Als u inbreng klant wordt bij SPOT krijgt u de vraag of u uw kleding, die niet geselecteerd wordt, of die aan het einde van de termijn niet verkocht is, retour wilt hebben. Als u aangeeft, dat u de kleding retour wilt hebben ontvangt u vanzelf bericht van ons per e-mail dat u uw kleding kunt komen ophalen. De kleding dient dan binnen 1 week opgehaald te worden. Kleding die niet op tijd wordt opgehaald wordt door ons, zonder tegenbericht, aan een goed doel geschonken.

PRIJSBEPALING

Wij etaleren en bemiddelen in de verkoop van uw kleding. Als een artikel verkocht is ontvangt u 40% van de verkoopprijs na aftrek van BTW. Wij bepalen de prijzen van een artikel. Wij behouden ons ook het recht om de prijs van een artikel naar eigen inzicht te verhogen of te verlagen tijdens het seizoen.

VERANTWOORDELIJKHEID

Wij besteden de grootst mogelijke zorg aan uw artikelen. Zoek geraakte of gestolen artikelen zullen door ons niet vergoed worden. De artikelen zijn bij ons niet verzekerd tegen brand- of waterschade. Bedenk dus van te voren goed of u de kleding wel onder onze voorwaarden wilt inbrengen.

UW PERSOONSGEGEVENS

Als u zich inschrijft als inbrengklant bij SPOT zullen uw persoonsgegevens alleen gebruikt worden voor het administratieve doeleinden van SPOT en voor het verzenden van onze nieuwsbrief.  U kunt ons niet aanspreken voor foutieve persoonsgegevens. Het is daarom in uw eigen belang om bij verhuizing of wijziging van uw e-mailadres dit tijdig aan ons door te geven. U zult ons dan ook nimmer kunnen aanspreken, als er problemen in de communicatie ontstaan door het ontbreken van de juiste informatie.